استفاده از سس تبرک کوچک برای از بین بردن شپش سر!!

سس مایونز پر استفاده ترین سس در آشپزخانه ما برای دادن طعمی منحصر به فرد به ظروف است، اما مهمتر از همه از آن به طور گسترده در تمام میخانه های ایتالیایی و رستوران های فست فود برای همراهی ساندویچ یا سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود.

در ایران نیز سس تبرک کوچک به دلیل قیمت مناسب و همچنین مزه خوبش در بسیاری از رستوران ها و مراکز پخت و عرضه غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

متأسفانه استفاده از این سس که اتفاقاً واقعاً خوشمزه است به دلیل چربی های اشباع شده و کلسترول بالای موجود در آن برای سلامتی بسیار مضر است، این مواد می توانند در دراز مدت آسیب جدی به سلامتی شما وارد کنند.

به خصوص بیماری های قلبی عروقی بنابراین بدیهی است که سس مایونز باید از عادات ما حذف شود، اما در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد.

سس مایونز عمدتاً از تخم مرغ تشکیل شده است و همانطور که می دانید از کلسترول ساخته شده است.

متأسفانه در این سس مواد دیگری پیدا می کنیم که اصلاً برای سلامتی مفید نیستند، در واقع علاوه بر چربی های اشباع، مواد نگهدارنده، رنگ و تقویت کننده طعم نیز وجود دارد.

علاوه بر این، سس مایونز غذایی با محتوای کالری بالا است، در واقع تنها در 10 گرم آن 94 کالری وجود دارد.

همانطور که اشاره کردیم مصرف سس مایونز به مرور زمان آسیب جدی به سیستم قلبی عروقی ما وارد می کند، پس آیا باید آن را برای همیشه از برنامه غذایی خود حذف کنیم؟

در واقع لازم نیست اینطور باشد، اما مصرف سس باید به حداکثر محدود شود، باید بسیار پراکنده و با مقادیر بسیار کم مانند یک یا دو قاشق چایخوری، شاید یکی دو بار در ماه استفاده شود.

با این حال، بسیار مهم است که سعی کنیم تا حد امکان از سس مایونز استفاده کنیم که همانطور که گفته شد دشمن وزن ما نیز هست.

با این حال، تفاوت هایی بین سس مایونز خریداری شده و خانگی وجود دارد. کالری دریافتی عملاً یکسان است، اما چه تغییراتی در مواد اولیه ایجاد می شود و اینها تفاوت را تا حد زیادی ایجاد می کنند.