اولین سویشرت زنانه زیپ دار دومنظوره برای حمل نوزاد به بازار آمد

بسیاری از لباس‌ها به اندازه ی هودی با عنوان یک پیراهن کلاهدار از گرایش‌های مد عبور نکرده‌اند. با این حال، معنی و جایگاه هودی ها دائما تغییر کرده و دوباره اختراع شده است.

امروزه می‌توانید تقریباً هودی و سویشرت زنانه زیپ دار بر تن همه افراد، صرف نظر از کشور یا پیشینه اجتماعی، ببینید. در اینجا، خلاصه‌ای از تاریخچه هودی ارائه می‌دهیم:

  • قرن دوازدهم: اولین لباس های کلاه دار
  • دهه 1930/40: نوآوری های گرمکن
  • دهه 1960: هودی به عنوان مد دانشگاهی
  • دهه 1970: ظهور هودی (با کمک راکی)
  • دهه 1990: هودی ها تجاری شدند
  • 2012: جنجال ادامه دارد
  • امروزه: یک کلاسیک همه کاره روزمره.

اولین ظاهر محبوب هود به عنوان بخشی از پوشاک به قرون وسطی اروپا برمی گردد.

در آن روزگار راهبان تونیک‌های کلاه‌دار می‌پوشیدند همچنین به عنوان کلاه نیز شناخته می‌شوند و کارگرانی که در بیرون کار می‌کردند برای محافظت از خود در برابر باران و برف از کلاه‌هایی استفاده می‌کردند که به شنل‌هایشان وصل می‌شد که معمولاً به آن‌ها چاپرون می‌گفتند.

در آن روزها، تنها هدف اصلی هود محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سخت بود و باید تا حد امکان ساده باشد. به هر حال، اصطلاح هود از کلمه آنگلوساکسون höd گرفته شده است که منشأ آن با کلمه انگلیسی hat است.

قبل از اینکه هودی به شکلی که امروزه می شناسیم و می پوشیم تکامل پیدا کند، سویشرت ها لباس معمولی برای ورزش و کار در فضای باز بودند.

برند آمریکایی Champion پس از توسعه فرآیندی که امکان استفاده از مواد ضخیم‌تر مانند پنبه فرانسوی تری را فراهم می‌کرد، در تولید سویشرت‌ها پیشگام شد.

سپس، در سال 1930، Champion برای گرم نگه داشتن کارگران در شمال ایالت نیویورک، اولین کاپوت را به یک سویشرت دوخت و بدین ترتیب در هودی نیز پیشگام شد.

در سال‌های بعد، قهرمان و راسل اتلتیک به ارتش ایالات متحده و انگلیس لباس‌های ورزشی از جمله هودی برای تمرینات تمرینی و لباس‌های تفریحی ارائه کردند.