با خرید آهن قوطی دسته دوم دو برابر سود کنید

با توجه به آزمایش‌های دیگ زینتر، با افزایش کنسانتره‌های تجاری درشت‌تر (اندازه متوسط 0.1-0.3 میلی‌متر) در مخلوط‌های سنگ آهن، بهره‌وری زینتر به ازای هر 10 درصد افزایش کنسانتره 5 تا 7 درصد کاهش یافت.

یکی از پرفروش ترین انواع آهن از نوع آهن قوطی دست دوم می باشد که قیمت بسیار مناسبی دارد.

با افزایش در کنسانتره های تجاری ریزتر (اندازه متوسط 0.02 میلی متر) 10 تا 30 درصد جرم، بهره وری به طور قابل توجهی تغییر نکرد.

با افزایش 10 تا 20 درصد جرمی کنسانتره ریز ذره (اندازه متوسط 0.01 میلی متر) پودر شده از کنسانتره تجاری درشت تر، بهره وری 3 تا 11 درصد افزایش یافت. بخش 20- میکرومتر در کنسانتره سنگ آهن باعث دانه بندی و بهره وری در تف جوشی معمولی شد، اما قسمت 45+ میکرومتر اثرات معکوس داشت.

با افزایش کنسانتره های تجاری ریزتر (10 تا 40 درصد جرم) همراه با سنگ معدنی کم عیار (10-20 درصد جرمی) در مخلوط سنگ آهن، بهره وری نیز به وضوح تغییر نکرد.

در مقایسه با فرآیند زینترینگ معمولی، استفاده از میکسر فشرده در یک فرآیند اختلاط فشرده یا یک فرآیند دانه بندی جداگانه می تواند بهره وری زینتر را به ترتیب حدود 2 یا 3 درصد بهبود بخشد.

در مقایسه با خوراک زینتر معمولی، کنسانتره سنگ آهن با اندازه کوچک حاوی آلومینا کمتری است. اخیراً استفاده از آن در کارخانه‌های زینترینگ تجاری برای کاهش محتوای آلومینا در زینتر یا ترکیب با سنگ معدنی با آلومینا بالا برای کاهش هزینه‌های تولید تف جوشی رایج‌تر شده است.

با این حال بهره وری زینتر با کاهش اندازه سنگ آهن کاهش می یابد. 1) بسیاری از مطالعات 2،3،4) نشان دادند که افزایش کنسانتره در مخلوط سنگ آهن باعث کاهش بهره وری در پخت معمولی می شود.

در این مطالعه، تعدادی از کنسانتره‌های سنگ آهن تجاری در یک دیگ زینتر مورد آزمایش قرار گرفتند تا ویژگی‌های پخت آن‌ها در تف جوشی معمولی پیدا شود.

میکسر فشرده در یک فرآیند اختلاط فشرده 5) و یک فرآیند دانه بندی جداگانه برای مطالعه بهبود پخت با مخلوط سنگ آهن حاوی کنسانتره استفاده شد.