با مصرف روغن موتور xenon آرامش را به خود و ماشینتان هدیه بدهید

سوخت های غیر فسیلی برای بخش وسایل نقلیه تجاری و مسافربری به دلیل اثرات مثبت آنها بر انتشار گازهای خروجی از اگزوز اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

یکی از انواع سوخت غیر فسیلی مانند روغن موتور xenon می باشد

تحقیقات در حال انجام در مورد بررسی طیف گسترده ای از سوخت های زیستی، سوخت های مصنوعی و سوخت های احیا کننده نشان می دهد که کاهش انتشار CO2 می تواند بدون تغییرات عمده در زیرساخت های موجود خودرو امکان پذیر باشد.

موتور احتراق داخلی یک سیستم پیچیده از مکانیسم های فیزیکی و شیمیایی است که همه آنها به بازده عملکرد، ترکیب گازهای خروجی، دوام و طول عمر موتور کمک می کنند.

اصلاح سوخت نه تنها منجر به واکنش های شیمیایی متفاوت و بازده ترمودینامیکی می شود، بلکه بر اصطکاک و سایش از طریق رقیق شدن و تخریب روان کننده نیز تأثیر می گذارد.

هدف این مطالعه بررسی تغییرات اصطکاک و سایش در یک سیستم مدل به دلیل معرفی اکسی متیلن اتر و سوخت دیزل معمولی به روانکار است.

آزمایش‌های دکل رفت و برگشتی با فرکانس بالا بر روی نمونه فولادی 100Cr6 با روغن موتور SAE 0W-20 تجاری کاملاً فرموله‌شده آزمایشگاهی که حاوی مقادیر مشخصی از OME3-5 و سوخت دیزل معمولی است، انجام خواهد شد.

سطح نمونه فولادی با استفاده از میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ الکترونی روبشی تجزیه و تحلیل خواهد شد.

در این مقاله مشکل افزایش مدت زمان خدمت موتورهای دیزلی بسته به کیفیت روغن موتور و عمر باقیمانده آنها بررسی شده است.

روغن موتورهای کلاس CI-4 / SL، طبق API، برای استفاده در موتورهای دیزلی مدرن با الزامات زیست محیطی تا استاندارد انتشار EURO-5 توصیه می شود.

موتورهای دیزلی که الزامات مختلف محیطی را برآورده می کنند، دارای تعدادی ویژگی طراحی هستند که بر عملکرد روغن موتور تأثیر می گذارد. این مقاله نتایج تأثیر طراحی موتورهای دیزل کاماز بر تغییر عملکرد روغن موتور را بر اساس نتایج آزمایش‌های عملکرد ارائه می‌کند.