رب انار مازندران در نمایشگاه نورنبورگ دهن همه را آب انداخت

آب انار غذایی است که برای هر رژیم غذایی مناسب است، حتی اگر در این وعده باید هرگونه آسیب سلامتی، مانند اضافه وزن، قند خون و هیپرتری گلیسیریدمی به دلیل بار و شاخص گلیسمی در نظر گرفته شود. بنابراین همیشه برای تغذیه بالینی پاتولوژی های خاص و سندرم متابولیک نشان داده نمی شود.

از سوی دیگر، رب انار می تواند جایگزین بسیار خوبی در رژیم غذایی برای مقابله با کلسترول خون بالا باشد، به شرطی که یک لیوان بتواند اشتهای ایجاد شده بین دو وعده غذایی اصلی بین صبحانه و ناهار یا بین ناهار و شام را جبران کند.

آب و رب انار همچنین برای رژیم غذایی افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و گلوتن و رژیم های گیاهخواری، وگان و خام مناسب است.

مقدار متوسط ​​آب انار باید بین 200 تا 300 میلی لیتر (100-150 کیلو کالری) باشد.

تحقیقات اولیه در مورد اثرات متابولیک آب و رب انار نشان می دهد که این غذا ممکن است نقش مهمی در موارد زیر ایفا کند:

کاهش خطر سرطان زایی

کاهش کلسترول سرم (کلسترولمی)

محافظت در برابر آترواسکلروز.

با این حال، تحقیقات بسیار بیشتری برای تأیید این نتایج مورد نیاز است. علاوه بر این، مزایای فرضی آن هنوز باید تأثیر کالری بیش از حد قابل توجهی را که توسط غلظت قندهای ساده فروکتوز ایجاد می شود، در نظر بگیرد.

اثرات کاهش دهنده کلسترول و محافظتی شریانی رب و آب انار تنها در مطالعات کوچک، یعنی در نمونه های تحقیقاتی نه چندان قابل توجه، مشاهده شده است.

هر دو به غلظت آنتی اکسیدان‌ها نسبت داده می‌شوند و در واقع، بسیار شبیه به آن‌هایی هستند که در تجزیه و تحلیل تأثیر متابولیک اشاره شده است: شراب قرمز، چای سیاه و آب انگور سیاه.

به یاد بیاورید که در حالی که نشان داده شده است که آنتی اکسیدان ها از برخی اختلالات و عوامل خطر جلوگیری می کنند یا آنها را کاهش می دهند، اما نشان داده نشده است که آنها از حملات قلبی یا سایر اشکال حوادث عمده قلبی جلوگیری می کنند.