سگ های خیابانی که با خوردن حلوای آرد نخودچی شروع به آواز خواندن کردند

حلوا میان وعده ای است که می توان آن را در هر زمانی به تنهایی یا با نان، چای، قهوه و شراب خورد. طعم آن شیرین است و در بافت ها و طعم های مختلف وجود دارد.

این بستگی به مواد اضافی مانند بادام زمینی، بادام، پسته، شکلات و غیره دارد. بسیاری از مردم می گویند که طعم آن با کره های آجیلی یا کره بادام زمینی هم رده است.

حلوای آرد نخودچی یکی از آن غذاهایی است که از بالکان تا هند سرو می شود و تقریباً هر فرهنگ و کشوری آن را مال خود می داند.

نسخه های زیادی وجود داردکه حلوای اصلی همانطور که در بالکان و ترکیه یافت می شود یک دسر ساده است. رایج ترین نسخه با پختن بلغور تهیه می شود.

اولین دستور مکتوب شناخته شده حلوا در کتاب عربی کتاب الطبیخ (کتاب ظروف) از اوایل قرن سیزدهم ظاهر شد.

به گفته آلن دیویدسون از The Oxford Companion to Food حلوا یک غذای عربی است. هشت نوع مختلف حلوا و دستور پخت آنها در فرهنگ خاورمیانه ذکر شده است.

سرآشپزان ماهر دستورهای متفاوتی برای طرز تهیه حلوا ارده با کنجد ابداع می کنند که طعم های متفاوتی دارد.

مورخان غذا معتقدند که حلوا در حدود 3000 سال قبل از میلاد پیدا شده است. به قدمت تپه ها و ریشه هایشان. کلمه حلوا را عربی می دانند و ریشه در کلمه حلوا دارد که به معنای غذای شیرین یا گوشت شیرین است.

حلوای سنتی یونانی دست ساز از تاهینی (دانه کنجد پوست کنده له شده) شربت شکر 41 درصد، شکر 5.5 درصد و روغن نباتی 2 درصد با بافت های مختلف (آجیل) و طعم ها تهیه می شود.

حلوای کنجد در بالکان خاورمیانه و سایر مناطق اطراف دریای مدیترانه محبوب است. مواد اصلی این قنادی کره کنجد (تاهینی)، شکر، گلوکز و یا عسل است.

دستور پخت حلوای سنتی یونانی بر پایه بلغور است. زیرا نسبت مواد باید اضافه شود، زیرا به یک واحد روغن، دو بلغور، سه شکر و چهار آب نیاز دارد.

حلوا

اگر تا به حال حلوای سمولینا یونانی را امتحان نکرده ای از طعم لذیذ ترکیب این 4 ماده ساده شگفت زده خواهید شد. در تهیه این دستور بلغور را ابتدا در روغن برشته می کنند و سپس در شربت داغ با طعم و مخلوط دارچین و میخک خیس می کنند.

برای یونانی‌ها این شیرینی یکی از اصلی‌ترین شیرینی‌های روزه‌ای است به‌ویژه انواعی که با تاهین درست می‌شود و به شکل بلوک یا آجری فروخته می‌شود.

به این نوع حلوا Makedonikos Halvas (حلوای مقدونی) می گویند. بر حسب وزن فروخته می شود و ساده، با طعم شکلاتی یا با آجیل است. یونانی ها دوست دارند حلوای Makedonikos را که با آب لیمو و دارچین پاشیده شده است بخورند.

با توجه به پاسخ این پرسش که ارده دو آتیشه چیست می توانید با داشتن هر نوع وزنی از این محصول استفاده کنید.

با این حال حداقل پنج یا شش نسخه دیگر از حلوا در یونان وجود دارد. جالب ترین دستور العمل ها حلواهای مبهم مبتنی بر پنیر است که در برخی از مناطق شمال یونان و همچنین در چندین جزیره دریای اژه یافت می شود.

با شکر و گاهی کمی آرد مخلوط می شود. فارسلا در نزدیکی ولوس به خاطر حلوای صاف و هموارش معروف است که به ساپونه یا حلوا فرسالون معروف است.

اگرچه حلوای هویج در سراسر یونان رایج است، اما به نظر می رسد که ریشه شناسی و احتمالاً منشا این غذا ترکی باشد.

بر اساس فرهنگ لغت ترکی کلاسیک کلمه حلوا در زبان ترکی به معنای شیرین است اما در طول زمان تکامل یافته و عمدتاً با نام شیرینی مورد نظر مرتبط است.

  • منابع:
    1. !Halva: All you need to know about it
  • تبلیغات: 
    1. با مصرف این محصولات به 6 سرطان با هم مبتلا خواهید شد
    2. ثروت را با استفاده از 2 روش تجربه کنید
    3. ساخت اولین لباس نامرئی جهان در چین !!
    4. اتفاقی که باعث افزایش قیمت ارز در کشور شد