مصرف بیش از حد برنج سفید آسیا یک ماده اصلی

عوارض جانبی برنج و آلرژی، مصرف برنج برنج دودی هاشمی احتمالا بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد برنج سفید در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی را افزایش دهد. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل باید حفظ شود.

برنج یک غذای باستانی است و اعتقاد بر این است که برای اولین بار در حدود 6000 سال پیش در چین کشت شده است، اما اکتشافات باستان شناسی اخیر دانه های اولیه برنج و ابزار باستانی مزرعه با قدمت حدود 9000 سال را پیدا کرده است.

در اکثریت تاریخ طولانی خود، برنج تنها در برنج دودی شمال آسیا یک ماده اصلی بود. تا زمانی که مسافران عرب برنج را به یونان باستان وارد کردند و اسکندر مقدونی آن را به هند آورد، برنج به سایر نقاط جهان راه یافت.

متعاقبا، مورها در قرن هشتم در طول فتوحات برنج دودی دم سیاه خود برنج را به اسپانیا آوردند، در حالی که صلیبیون مسئول آوردن برنج به فرانسه بودند. برنج در قرن هفدهم توسط اسپانیایی ها در طول استعمار خود در این قاره به آمریکای جنوبی وارد شد.

اکثر برنج های جهان در آسیا کشت می شوند، جایی که نقش فوق العاده مهمی در فرهنگ غذایی آنها ایفا می کند. تایلند، ویتنام و چین سه صادرکننده بزرگ برنج هستند.

برنج سرشار از کربوهیدرات است و انرژی کافی برای بدن فراهم می کند و به عملکرد طبیعی مغز کمک می کند. کربوهیدرات ها باید توسط بدن متابولیزه شوند و به انرژی کاربردی و قابل استفاده تبدیل شوند.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و برنج دودی هاشمی گلستان اجزای مختلف ارگانیک موجود در برنج، عملکرد و فعالیت متابولیک تمام سیستم‌های بدن را افزایش می‌دهند که باعث افزایش بیشتر سطح انرژی می‌شود.

  • منابع:
    1. Health Benefits Of Rice And Its Side Effects
  • تبلیغات: 
    1. دباغی پوست برای تولید چرم با کیفیت
    2. تنوع پارچه در فصول مختلف سال
    3. مطالبی راجع به خرما که نمی دانستید
    4. روشی برای شستشوی لکه قیر روی خودرو با لیمو!