پسته عالی بهترین تقویت کننده برای عروق خون رسان شماست

پسته حاوی 108 میلی گرم کلسیم برای یک وعده 100 گرمی است. کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن انسان است که در بزرگسالان حدود 1 تا 1.2 کیلوگرم است.

99 درصد از این کلسیم به شکل گیری و استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند. کلسیم غیر استخوانی با وجود سهم کم (1٪) ANSES به یاد می آورد که در چندین عملکرد ضروری برای بدن دخالت می کند: انعقاد خون، انقباض عضلانی، هدایت عصبی، ترشح هورمون ها.

پسته عالی همچنین حاوی پتاسیم هستند. این ماده معدنی برای عملکرد صحیح بدن انسان ضروری است. این ماده در انتقال عصبی، انقباض عضلانی و عملکرد قلب نقش دارد، همچنین در ترشح انسولین، متابولیسم کربوهیدرات و پروتئین و تعادل اسید و باز نقش دارد.

پسته همچنین به دلیل ترکیب منیزیمی که دارد جالب است. چه فایده ای دارد؟ در تولید انرژی، حفظ پتانسیل غشای سلولی، انتقال یون، تنظیم شار پتاسیم و متابولیسم کلسیم نقش دارد.

نقش شل کننده عضلانی دارد و به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند و خاصیت ضداضطرابی دارد و توصیه می شود از دو مشت در روز بیشتر نشود یعنی حدود پنجاه عدد پسته.

پسته از یک درختچه، درخت پسته واقعی از خانواده Anacardiaceae می آید. آنها در تمام فصول موجود هستند.

این دانه روغنی سبز به دلیل طعم بسیار خاص و رنگ سبز زیبایش بسیار محبوب است. اگر پسته تازه انتخاب می‌کنید، آن را خیلی سبز بگیرید.

بسته به ذائقه می توان آنها را به صورت خام، ساده، شور، پوسته دار و غیره خریداری کرد. برای یک پیش غذای خوشمزه می توانید پسته ها را با نمک، پاپریکا، سیر و غیره قبل از تفت دادن در فر به مدت ده دقیقه با دمای 150 درجه سانتی گراد بپاشید.

برای شیرینی، پسته در بستنی یا شیرینی های شرقی عالی است. انتخاب خود را انجام دهید!