با قهوه کف دار خوشرنگ ترین رنگ موها را درست نمایید

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم قهوه می تواند با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در طولانی مدت همراه باشد.

قهوه کف دار حاوی کافئین است، محرکی که نشان داده شده است با تغییر سطوح انتقال دهنده های عصبی خاص در مغز، سطح انرژی را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد.

ممکن است با خطر کمتر دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

در واقع، یک بررسی از 30 مطالعه نشان داد که هر فنجان قهوه ای که مردم در روز مصرف می کنند با 6 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

قهوه

تصور می‌شود که این به دلیل توانایی قهوه در حفظ عملکرد سلول‌های بتا در لوزالمعده شما باشد که مسئول تولید انسولین برای تنظیم سطح قند خون هستند.

به علاوه، سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است بر حساسیت به انسولین، التهاب و متابولیسم تأثیر بگذارد – که همگی در ایجاد دیابت نوع 2 نقش دارند.

مصرف منظم قهوه ممکن است در طولانی مدت با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

3. می تواند از سلامت مغز حمایت کند
اگرچه مطالعات نتایج متفاوتی را نشان داده اند، برخی تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است به محافظت در برابر برخی اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کند.

بر اساس یک بررسی از 13 مطالعه، افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می کردند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون بودند. علاوه بر این، مصرف کافئین همچنین پیشرفت بیماری پارکینسون را در طول زمان کند کرد .

بررسی دیگری از 11 مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از 29000 نفر همچنین نشان داد که هرچه افراد قهوه بیشتری مصرف کنند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در آنها کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف متوسط قهوه می تواند با خطر کمتر زوال عقل و زوال شناختی مرتبط باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه می تواند به محافظت در برابر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و زوال شناختی کمک کند.