رستوران های چینی فقط از لیوان چوبی برای سرو نوشیدنی مخصوص استفاده می کنند

چوب اولین ماده ای است که انسان بر فرآوری آن تسلط پیدا کرد، اولین ابزار از آن ساخته شد، در زمان های قدیم خانه ها و کل روستاها از چوب ساخته می شد.

کمی بعد شهرک های چوبی سر به فلک کشید که در برخی نقاط تا به امروز باقی مانده است. حتی کرملین مسکو در ابتدا از چوب ساخته شده بود.

چوب برای ساخت ظروف مثل لیوان چوبی، قاشق، بشقاب و غیره و وسایل منزل نیز عالی بود.

اگرچه حقایق نیز شناخته شده است که در روسیه باستان، از مهمانان ظروف در ظروف چوبی سرو نمی شد، بلکه غذا را در اتاق های مخصوص روی میز می گذاشتند.

معلوم شد میز ظروف بود. زمان گذشت و این روش از مهمانان ناخوشایند و زشت تلقی شد. زمان استفاده از ظروف چوبی فرا رسیده است و پس از آن فرد به تمام مزایای آن پی برد.

طبق کاوش های باستان شناسی می دانیم که قبلاً در قرن هشتم قبل از میلاد شخصی از ظروف چوبی استفاده می کرد و حتی حکاکی های تزئینی روی ظروف نیز مورد توجه قرار گرفت.

ظروف چوبی مثل لیوان در روسیه عمدتاً از درختان برگریز ساخته می شد و روش های ساخت آن متنوع بود. ظروف چوبی انواع مختلفی داشتند: توخالی، بریده شده، تراشیده، کوپری، از پرچ جمع شده و با حلقه متصل می شدند.

ظروف برگردان مخصوصاً محبوب بودند، آنها بسیار رایج بودند یک لیوان چوبی، یک لیوان، هاون هاون دار، یک بشقاب چوبی، یک قاشق چوبی و خیلی چیزهای دیگر، ظروف بزرگتر مورد استفاده در خانه، مانند سطل، وان، بشکه چوبی ساخته شده توسط cooperage نیز بسیار محبوب است.

مهارت و اسرار صنعتگران از نسلی به نسل دیگر منتقل شد، این افراد همواره در بین اهالی روستاها و شهرها از احترام برخوردار بوده اند.

همه بدون توجه به ثروت شخص ظروف چوبی داشتند. دهقانان و شاهزادگان، زمین داران و مردم عادی از یک بشقاب چوبی می خوردند که در آن زمان به آن استاوچیک یا استاوتس بشقایی با کف صاف و درب می گفتند.

متداول ترین مورد در آشپزخانه برای بسیاری، البته، قاشق چوبی بود، انواع زیادی از قاشق ها وجود داشت قاشق برای سالاد، برای سوپ، برای ماهی، برای دسر، برای خردل، برای کودکان، مالش، mezheumok، سیبری.